piątek, 26 lipca 2019

Z PIOSENKĄ W TYTULE



Kocham piosenki, ale nie jestem i nigdy nie byłam w stanie zapamiętać pełnego tekstu żadnej ani to żadnej z nich. Nawet „Wlazł kotek na płotek” jest dla mnie za długi. I poza pierwszą zwrotkę nie wychodzę. „A ty mi koteczku buzi dasz” już ucieka z mej pamięci. No, może jeszcze ze „Sto lat” sobie poradzę”. Ale nie o to przecież chodzi, żeby znać teksty.

Chodzi o to, by kochać piosenki, czyli krótkie i proste utwory muzyczne z tekstem, przeznaczone do śpiewania. W moim przypadku raczej do słuchania.  A ja piosenki bardzo, ale to bardzo kocham.

Przy okazji: niezmiennie rozczula mnie: „Góralka Halka”.  

8 komentarzy:

  1. Niektóre teksty piosenek bardzo mnie rozczulają; między innymi "Góralko Halko" i mam ku temu osobisty powód. Aż sobie zaraz posłucham; pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znałam "Góralki Halki". Ale właśnie sobie posłuchałam...
    Na nowy tydzień .... na spokój i błogość...
    Pozdrawiam Ewo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak słuchać to tylko oryginału, czyli prastare Passaty

      https://www.youtube.com/watch?v=WBr3J6bv-tU

      Usuń
  3. A ja teksty zapamiętuje łatwo, natomiast mam problem z tytułami...

    OdpowiedzUsuń
  4. Góralkę Hankę śpiewał mi kiedyś mój niedoszły...Tak fałszował, że kiedy usłyszałam jej wersje w wykonaniu jakiegoś zespołu, nie wiedziałam, że to ten utwór. Mam awersję to tekstów typu wiersze i piosenki- nie uczę się ich programowo, bo mnie wkurzają. Natomiast melodie zapamiętuję czasem w detalach, a potem potrafię "śpiewać" je razem z zespołem. I nie fałszuję, jak mój kiedyś niedoszły (katorga dla moich uszu), bo mam (podobno) bardzo dobry słuch muzyczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to się pochwaliłam:):):):) Miłego dnia:)

      Usuń
    2. Trochę się pochwaliłaś, a trochę skrytykowałaś. Równowaga zachowana. Dzięki za wizyte.

      Usuń