środa, 19 czerwca 2019

Woda jest tak ciepła, że nie chłodzi



Jeziora, nasze, mazurskie, wyglądają olśniewająco. Zwłaszcza, nomen omen, w słońcu. W te piękne letnie dni w niczym, jeśli chodzi o aparycję, nie ustępuje Adriatykowi. A w dodatku są od Adriatyku cieplejsze. I, co bardzo ważne, nie są słone. 

I oto zewsząd słychać: - Woda jest tak ciepła, że nie chłodzi. Zdanie to, po raz pierwszy, usłyszałam wiele lat temu w czeskiej telewizji. "Voda je tak teplá, že se nevychladí" - stwierdził pewien Czech szukający ochłody w praskim basenie.

Jakieś cztery lata temu wygłosił tę opinię, po polsku, pewien dżentelmen, który w niedzielny poranek, z ewidentnymi objawami „postpiwnego” kaca, skoczył w nurty mazurskiego jeziora. Miał rację, bo rzeczywiście w takiej wodzie  kaca trudno wyleczyć, można za to w niej siedzieć i leżeć, pływać i nurkować, od rana do nocy. I piać na jej cześć peany. 

8 komentarzy:

  1. Pozdrawiam serdecznie i życzę udanych kąpieli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój rekord to trzy godziny w wodzie bez wychodzenia. Ale to było na Morzem Czarnym. Za to zaliczyłem Kisajno wszerz bez kapoka i tylko w towarzystwie kumpla siedzącego w kajaku. Spaliło go wręcz na skwarkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje. Trzech godzin w wodzie bez wychodzenia - nie dałabym rady. Nawet w Morzu Czarnym. W tym przypadku stosowałam taktykę wchiodzenia - wychodzenia - wchodzenia itd co kilka minut.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałego relaksu Ewo.
    W tej wodzie "która nie chłodzi".
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nie trafiłam na jezioro, którego wody nie chłodzą...
    W każdym razie woda relaksuje, więc samych przyjemności życzę:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. ..a ja muszę mieć czas na zamoczenie się,grzeje ,czy nie...dla mnie zawsze woda jest zimna hahahha..I czasami bywa tak ,że chodzę...chodzę zamoczę dupsko i uciekam na brzeg..i tyle mojego pływania☺Skandynawskie jeziora są chłodne.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba muszę zmienić kierunki wyjazdu na wypoczynek; już nie nad polskie morze ale nad polskie jeziora. W morzu za moich czasów [8-15.06br.] była zimna woda. Ledwie stopy zamoczyłam, o kąpaniu zapomnij.

    OdpowiedzUsuń